Unboxing. Τι αποκαλύπτει η νέα τάση για τις προσδοκίες των πελατών
29 Απριλίου 2018

Unboxing. Τι αποκαλύπτει η νέα τάση για τις προσδοκίες των πελατών

Γιατί το unboxing μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία του πελάτη

Από το 2010 μέχρι σήμερα, ο αριθμός των βίντεο στο YouTube με θέμα το unboxing έχει αυξηθεί κατά 800%. Ο αριθμός τους αυξάνεται ραγδαία.

Καθώς μερικοί αναρωτιούνται γιατί αυτά τα βίντεο έχουν εκατομμύρια θεατές, διαπιστώνουμε ότι η τάση αυτή έχει αναδείξει μια κρυμμένη αλήθεια. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο την εμπειρία και όχι απλώς το προϊόν. Μοιράζονται τις εμπειρίες τους – τα ταξίδια, τα γεύματα και τις αγορές τους – με στόχο να αυτοπροσδιοριστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Σημασία για τους καταναλωτές δεν έχουν μόνο οι μεγάλες και σύνθετες εμπειρίες. Ακόμα και οι μικρές χαρές, όπως η λαχτάρα να ανοίξουν ένα κουτί που περιέχει ένα προϊόν, αποτελούν εξίσου σημαντικές εμπειρίες. Αυτή είναι η πραγματική διαφήμιση που οι διαφημιστικές εταιρείες δεν μπορούν να πετύχουν.

Δείτε πώς έχουν μεταφέρει ορισμένοι καταναλωτές την εμπειρία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: ελκυστική, προστατευτική και εύκολη συσκευασία που μπορούμε να πετάξουμε εύκολα, συσκευασία που δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης και βελτιώνει το όνομα της εταιρείας.

Στην πραγματικότητα, το 66% των Αμερικανών καταναλωτών θεωρεί ότι η συσκευασία φανερώνει κατά πόσο η εταιρεία νοιάζεται για αυτούς, ενώ το 68% δηλώνει ότι ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για τη συσκευασία σήμερα σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία. 

Ωστόσο, ορισμένοι καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι από τη συσκευασία. Μία στις δέκα ηλεκτρονικές παραγγελίες φτάνει κατεστραμμένη στην πόρτα του καταναλωτή, γεγονός που αποκαλύπτει την αποτυχία της συσκευασίας. Παράλληλα, το 31% δηλώνει ότι η συσκευασία δημιουργεί αναστάτωση στο σπίτι και το 47% πιστεύει ότι η υπερβολική συσκευασία είναι απλώς καταστροφική. 

Η συσκευασία πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά από την αρχή και όχι όταν φτάσει η ώρα να συσκευάσουμε το προϊόν. Για την ανάπτυξη, την κατασκευή και την παράδοση ενός προϊόντος επενδύουμε πολλούς πόρους: πρώτες ύλες, εργασία για την παραγωγή των προϊόντων και ενέργεια για τη μεταφορά τους. Χωρίς την κατάλληλη συσκευασία, όμως, όλοι αυτοί οι πόροι σπαταλούνται άσκοπα.  

Η κατάσταση αυτή μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα σοβαρές συνέπειες για το περιβάλλον. Καθώς αυξάνεται ο παγκόσμιος πληθυσμός και ανεβαίνει το βιοτικό επίπεδο, δεν επιτρέπεται να σπαταλάμε τους πόρους. Πόσο μάλιστα όταν μπορούμε να αποφύγουμε τη σπατάλη αυτή. Αν μεγάλες χώρες δαπανούσαν φυσικούς πόρους όπως στις ΗΠΑ, θα χρειαζόμασταν για τον ίδιο τρόπο ζωής τετραπλάσιους πόρους από αυτούς της Γης.

Οι εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν την αξιοποίηση των πόρων τους και ένας τρόπος είναι η χρήση πιο εξελιγμένων συσκευασιών. Δείτε για παράδειγμα την εταιρεία Nature’s Path, η οποία έχει μειώσει το μέγεθος των κουτιών δημητριακών κατά 10% , διατηρώντας παράλληλα την ίδια ποσότητα τροφής στη συσκευασία, με αποτέλεσμα να εξοικονομεί 3 εκατομμύρια λίτρα νερού και 437 τόνους χαρτονιού ετησίως.

H αξία του Unboxing για τις εταιρίες

Η σωστή συσκευασία προστατεύει τα προϊόντα ακόμα και στις σύγχρονες αλυσίδες εφοδιασμού που αυξάνουν την πιθανότητα πρόκλησης ζημίας στο προϊόν. Μεγάλες εταιρείες καταλαβαίνουν πόσο σημαντική είναι η συσκευασία για την προστασία των προϊόντων και τη διατήρηση του καλού ονόματος. Για παράδειγμα, από μια έρευνα προέκυψε το απίστευτο στοιχείο ότι η Dell και η Walmart βρίσκονται ανάμεσα στις 19 εταιρείες που έχουν μηδενικές ζημίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Unboxing - Μόδα ή κάτι περισσότερο...;

Ωστόσο, μια εταιρεία όπως η Apple μπορεί να καταλάβει καλύτερα την εμπειρία unboxing. Η Apple πατεντάρει τις συσκευασίες της, ενώ στις εγκαταστάσεις της υπάρχει μυστική αίθουσα συσκευασίας στην οποία έχουν πρόσβαση επίλεκτοι υπάλληλοι. Η συσκευασία είναι κομψή και φανερώνει ότι έχει επενδυθεί σκέψη στον σχεδιασμό της. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες δίνουν μεγάλη αξία στο unboxing των iPhones τους και θέλουν να μοιραστούν την εμπειρία αυτή.

“Η συσκευασία πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά από την αρχή και όχι όταν φτάσει η ώρα να συσκευάσουμε το προϊόν μας…”

H Sealed Air βοηθά τον κατασκευαστή να σχεδιάζει τη σωστή συσκευασία, που θα ενισχύει την επωνυμία της εταιρείας και δεν θα θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του προϊόντος. Στα Κέντρα Εφαρμογής Συσκευασίας της Sealed Air ολοκληρώνονται περισσότερα από 12.000 project σχεδιασμού συσκευασίας ετησίως και διενεργούνται μια σειρά από τυποποιημένα βιομηχανικά τεστ για να διασφαλιστεί ότι η unboxing εμπειρία των πελατών δεν θα χαλάσει ποτέ από ένα κατεστραμμένο προϊόν.  

Η σωστά σχεδιασμένη συσκευασία  βοηθά να κρατάμε ικανοποιημένους τους πελάτες μας, αλλά και να ελαχιστοποιούμε το κόστος μεταφοράς. Οι μεταφορείς ενδιαφέρονται κατά κύριο λόγο για τις διαστάσεις των πακέτων. Η βελτιστοποίηση της συσκευασίας μπορεί να αξιοποιήσει τους πόρους που απαιτούνται για τη μεταφορά και να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε αστικά κέντρα. Παρόλα αυτά δίνουμε ελάχιστη προσοχή στην ενέργεια και τις υποδομές που απαιτούνται για την παράδοση των προϊόντων στους κατοίκους των πόλεων. 

Στην Θεοδώρου Αφοι, μπορούμε να μετατρέψουμε το unboxing σε μια αξέχαστη εμπειρία για τους πελάτες μας, που θα θέλουν να μοιράζονται. Και μακάρι στην επόμενη φορά τα προϊόντα και η συσκευασία μας να αξίζουν να γίνουν viral unboxing βίντεο.

Πηγή (related link): sealedair.com  H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.

 

Comment (1)

  1. παναγιωτηϛ

    12 Μαρ 2019 - 23:01

    εντυπωσιακα τα άρθρα σαϛ επισηϛ φανταζομαι και τα προΪόντα σαϛ.

Add your Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.