Τρία λάθη στη συσκευασία που πρέπει να αποφεύγουν οι εταιρείες
31 Μαΐου 2019

Τρία λάθη στη συσκευασία που πρέπει να αποφεύγουν οι εταιρείες

.

Υπάρχει ένα μικρό μυστικό σχετικά με την προστατευτική συσκευασία: αν η συσκευασία δεν είναι καλή και το προϊόν φτάσει στον προορισμό του κατεστραμμένο, η εταιρεία συσκευασίας δεν θα λάβει ποτέ την αντίστοιχη θυμωμένη τηλεφωνική κλήση.

Οι καταναλωτές δεν πρόκειται ποτέ να αναζητήσουν την γραμμή παραπόνων της εταιρείας που κατασκεύασε τα κιβώτια. Αντιθέτως, θα παραπονεθούν στον έμπορο που έστειλε το δέμα ή στη μεταφορική εταιρεία.

Το 59% των καταναλωτών πιστεύει ότι ο έμπορος και ο μεταφορέας είναι εξίσου υπεύθυνοι για την καταστροφή της παραγγελίας τους.
Κάθε παράδοση αποτελεί ένα σημείο επαφής μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας σας. Αλλά αυτή η εμπειρία δεν τελειώνει στην πόρτα – είναι μόνο η αρχή. Πώς, λοιπόν, είστε σίγουροι ότι η εμπειρία των πελατών σας όταν λαμβάνουν, ανοίγουν, επαναχρησιμοποιούν, ανακυκλώνουν ή επιστρέφουν ένα πακέτο είναι θετική;
Παρακάτω θα δείτε τα τρία μεγάλα, δαπανηρά λάθη στη συσκευασία που κάνουν οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

Λάθος νούμερο 1: Παραμέληση των επιστροφών

Μερικές φορές κάποια προϊόντα πρέπει να επιστραφούν. Ωστόσο, όπως έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια οι προσδοκίες των καταναλωτών για γρήγορη και δωρεάν παράδοση, έτσι έχουν αυξηθεί και οι προσδοκίες τους για την ευκολία επιστροφής ενός προϊόντος.
Το 94% των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά να επιστρέφει τα προϊόντα χρησιμοποιώντας την αρχική συσκευασία. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει προπληρωμένο τέλος επιστροφής στη συσκευασία και έτσι οι καταναλωτές μπορούν να απλά να αφήσουν το πακέτο τους στο πλησιέστερο σημείο αποστολής. Αυτή η διαδικασία λειτουργεί καλά και οι καταναλωτές είναι αρκετά ικανοποιημένοι. Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στον αρκετά ικανοποιημένο και τον χαρούμενο πελάτη.

Η εμπειρία του πελάτη δεν τελειώνει όταν παραδίδεται το δέμα, ακόμα και αν ο έμπορος έχει προνοήσει και έχει βάλει προπληρωμένο τέλος επιστροφής. Κάθε επιστροφή αποτελεί ένα σημείο αλληλεπίδρασης με τον πελάτη σας και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την ίδια προσοχή όπως και κάθε άλλο στάδιο αυτής της εμπειρίας. Μην θεωρείτε τις επιστροφές ως κάτι το δευτερεύον.

Λάθος νούμερο 2: Υπερσυσκευασία

Όταν μιλάμε για υπερσυσκευασία, μας έρχεται στο νου μια εφιαλτική έκρηξη από γαριδάκι συσκευασίας. Συνήθως, όμως, η υπερσυσκευασία είναι στοίβες από κιβώτια, μια φωλιά από μαξιλαράκια αέρα ή ένα μικροσκοπικό αντικείμενο που πλέει σε ένα πελώριο κουτί.

Το 77% των καταναλωτών θεωρεί ότι η συσκευασία αντανακλά τις περιβαλλοντικές πεποιθήσεις τις εταιρείας πώλησης. Τα απορρίμματα επηρεάζουν αρνητικά την αντίληψη των καταναλωτών για τον πωλητή – και όχι μόνο όσον αφορά την αειφορία. Οι καταναλωτές θεωρούν μη αποτελεσματική την παραγγελία που φτάνει σε πολλά και μεγάλα κουτιά.
Οι καταναλωτές λένε ότι τα τρία πιο ενοχλητικά στοιχεία είναι η δυσκολία απόρριψης της συσκευασίας, η ακαταστασία που δημιουργεί και η δυσκολία ανακύκλωσης.

Η αποστολή προϊόντων με υπερσυσκευασία μπορεί να προστατεύει το προϊόν. Ταυτόχρονα υποδηλώνει στον καταναλωτή ότι ο πωλητής δεν τον έχει λάβει σοβαρά υπόψη, καθώς τον αφήνει να κάνει όλη την βρώμικη δουλειά και να απαλλαγεί από όλα αυτά τα υλικά.

Η υπερσυσκευασία επιβαρύνει τους πωλητές με επιπλέον κόστος σε υλικά και μεταφορικά έξοδα. Ενώ μπορεί να προκαλέσει ακόμα και την απώλεια σταθερών πελατών.

 

Λάθος νούμερο 3: Έλλειψη συσκευασίας

Αγοράσατε ρούχα από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά διαπιστώσατε ότι δεν εφαρμόζουν καλά ή δεν σας αρέσει το σχέδιο; Μικρό το κακό, αν φυσικά ο πωλητής έχει φροντίσει να είναι εύκολη η επιστροφή. Αγοράσατε μια ακριβή τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας από ηλεκτρονικό κατάστημα και έφτασε σπασμένη στα δύο; Αυτό είναι πραγματικός εφιάλτης.

Με την εφεύρεση του Bubble Wrap® πριν από 60 χρόνια, η Sealed Air έδωσε ώθηση στην οικονομία μικρών δεμάτων, η οποία αναπτύσσεται με τρόπο που δεν είχαμε φανταστεί. Αυτό σημαίνει ότι πολλά εύθραυστα, βαριά ή με περίεργο σχήμα αντικείμενα μπαίνουν σε αλυσίδες μεταφοράς και λύσεις συσκευασίας, οι οποίες όμως δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτά.

Το αποτέλεσμα: ζημία, ζημία και πάλι ζημία.

Η μείωση της ζημίας δεν αποτελεί μόνο επιτακτική ανάγκη για την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Είναι απαραίτητη και για την βιωσιμότητα. Το ενεργειακό αποτύπωμα ενός κατεστραμμένου αντικειμένου είναι πολύ μεγάλο, ακόμα και αν χρησιμοποιήσουμε ανακυκλώσιμη, βιοδιασπώμενη ή επαναχρησιμοποιήσιμη συσκευασία.

Τα κατεστραμμένα προϊόντα πρέπει να ξαναμπούν στο φορτηγό ή στο αεροπλάνο και να επιστρέψουν στο σημείο από το οποίο ξεκίνησαν. Εκεί ανακατασκευάζονται, επισκευάζονται, επανελέγχονται ή απλώς μεταφέρονται στα απορρίμματα.
Στη συνέχεια, αποστέλλονται και πάλι στον προορισμό τους, κάνοντας ακόμα ένα ταξίδι μέσα σε ένα κιβώτιο με καινούρια υλικά συσκευασίας. Εάν θέλετε η εταιρεία σας να γίνει βιώσιμη, πρέπει πρώτα από όλα να μειώσετε τη ζημία.

Στην Θεοδώρου Αφοί γνωρίζουμε πως να αποφύγετε αυτά τα σημαντικά τρία λάθη στη συσκευασία. Σας δίνουμε τις λύσεις ώστε η συσκευασία σας να επηρεάζει θετικά την σχέση σας με τους πελάτες σας!

Πηγή (related link): Sealed Air  H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.

Θεοδώρου Αφοι, SEALED AIR Distributor & SIAT Certified partner