Κοινοποίηση

Η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, οι αυξημένες προσδοκίες για ασφαλή και υγιεινή συσκευασία και μια μεγαλύτερη προσοχή στη βιωσιμότητα είναι οι νέες προκλήσεις στην εποχή της πανδημίας.

Η συσκευασία έχει αποκτήσει έναν ακόμη σημαντικότερο ρόλο στον κόσμο του Covid-19.

Η καραντίνα έκανε τις παραγγελίες αγαθών και e-commerce αναγκαιότητα, αυξάνοντας τη ζήτηση για υλικά συσκευασίας. Επιπρόσθετα, η ανησυχία για το ενδεχόμενο επιμόλυνσης των επιφανειών, άλλαξε τον τρόπο που πολλοί άνθρωποι αλληλοεπιδρούν με τα δέματα που παραλαμβάνουν.

Ακόμα και με την άρση του lockdown, αυτές οι τάσεις παραμένουν και πολλοί προβλέπουν ότι θα παραμείνουν και αφού η πανδημία περάσει.

Ο σχεδιασμός των συσκευασιών ετοιμάζεται να βρει λύσεις για τη νέα πραγματικότητα με 3 τρόπους:

  1. Η συσκευασία προσαρμόζεται στις νέες συνήθειες του αγοραστικού κοινού.

Η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο που κάνουμε τις αγορές μας.

Η έξοδος στα καταστήματα ενέχει κινδύνους που δεν υπήρχαν πριν. Για πολλούς, οι αγορές Online είναι η ασφαλέστερη επιλογή.

Η επιρροή της πανδημίας στην online κίνηση των καταστημάτων e-commerce παγκοσμίως, έως τον Ιούνιο 2020. (πηγή: Statista)

Coronavirus impact on retail ecommerce website traffic worldwide as of June 2020, by average monthly visits. (Credit: Statista)

Η Online κίνηση έχει ανέβει σημαντικά. Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικότερο από ποτέ, ο σχεδιασμός της συσκευασία να φροντίζει τόσο για τις αυξημένες απαιτήσεις, όσο και για τη διατήρηση της εμπειρίας του “unboxing”.

Εφ’ εξής, ο σχεδιασμός των συσκευασιών πρέπει να λαμβάνει υπόψιν τις επιπρόσθετες απιτήσεις που έχουν προκύψει, για την ικανοποίηση των νέων αγοραστικών συνηθειών.

  1. Η συσκευασία πρέπει να έχει ανώτερα στάνταρτ ασφάλειας.

Ο νέος κορονοϊός οδήγησε αρκετούς να ασχοληθούν με την ασφάλεια των πραγμάτων που βάζουν στο σπίτι τους.

Ο φόβος μόλυνσης έχει μειωθεί -αλλά δεν έχει εξαλειφθεί- από τις διαβεβαιώσεις του CDC ότι «η μετάδοση του ιού από την επαφή ανθρώπων με μολυσμένες επιφάνειες δεν έχει καταγραφεί» ή ότι αγγίζοντας μία μολυσμένη επιφάνεια «… δεν πιστεύεται ότι είναι ο τρόπος μετάδοσης του ιού.».

Σαν αποτέλεσμα, πολλοί απολυμαίνουν ή βάζουν σε «καραντίνα» τα δέματα τους πριν τα βάλουν στο σπίτι τους.

Η συσκευασία πρέπει να ανταπεξέλθει τόσο στη φυσική ανάγκη, όσο και στην ψυχολογική για ασφαλέστερες, πιο υγιεινές συσκευασίες.

Φυσική ασφάλεια: υπάρχουν πολλοί τρόποι για προτεραιότητα στην συσκευασία

Σημαντική είναι η προστασία των προϊόντων από ενδεχόμενη μόλυνση. Μεταξύ άλλων, αποφύγετε συσκευασίες με ανοιχτές οπές, οι οποίες θα μπορούσαν να εκθέσουν τα περιεχόμενα σε πιθανή μόλυνση.

Επιπρόσθετα, πέραν της επιπλέον προστασίας που πρέπει να έχουν τα προϊόντα, μπορείτε να κάνετε στρατηγικές επιλογές για τα υλικά συσκευασίας που χρησιμοποιείτε.

Το  National Institutes of Health study, που είναι και η κύρια πηγή δεδομένων για το πόσο ο ιός επιζεί σε διάφορες επιφάνειες, σημειώνει: «μέχρι και 24 ώρες σε χαρτόνι και μέχρι 2-3 μέρες σε πλαστικό…».

Αυτή η πληροφορία είναι πολύτιμη για τους σχεδιαστές και κατασκευαστές υλικών συσκευασίας για το πως μπορούν να κρατήσουν ασφαλείς τους καταναλωτές.

Το συμπέρασμα είναι ότι το χαρτόνι είναι ασφαλέστερο υλικό από το πλαστικό.

Credit: Centers for Disease Control and Prevention 2020.

Ψυχική υγεία: Οι αγοραστές είναι ενήμεροι σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο που υφίσταται όταν χειρίζονται πιθανώς μολυσμένα προϊόντα και τις συσκευασίες τους.

Η εμφάνιση συμπτωμάτων άγχους έχει τριπλασιαστεί σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Η Υγιεινή και η φυσική και ψυχική υγεία είναι προτεραιότητα για πολλούς. Και, ακόμα και μετά το πέρας της πανδημίας, αυτού του είδους οι προβληματισμοί δεν θα εξαφανιστούν εν μία νυκτί.

Το να διασφαλίζεις στους πελάτες σου ότι λαμβάνεις σοβαρά υπόψιν την υγεία τους θα συνεχίσει να είναι ένα ισχυρό μήνυμα. Η καλά σχεδιασμένη, με σωστό τρόπο φτιαγμένη συσκευασία θα καθησυχάσει αυτούς που έχουν αυτές τις ανησυχίες.

Αυτό είναι σημαντικό για μεγάλες εταιρείες, αλλά ακόμα σημαντικότερο για νέες, μικρότερες. Αν τώρα ξεκινάτε την επιχείρησή σας, ή ολοκληρώνετε το επιχειρηματικό σας πλάνο και πρόκειται να παρουσιάσετε ένα νέο προϊόν σύντομα, δώστε μεγάλη προσοχή στο πως διαχειρίζεστε τους φόβους και τα άγχη των πελατών σας.

Σαν νέα επιχείρηση, δεν θα έχετε ακόμα ισχυρή αναγνωσιμότητα, ή αφοσίωση καταναλωτών. Θα χρειαστεί να εργαστείτε σκληρά για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών. Και θα χρειαστεί ένα βήμα παραπάνω για να ενημερώσετε τους πελάτες για τα μέτρα που λάβατε για να είναι τα προϊόντα σας ασφαλή, ειδικά κατά την διάρκεια μιας πανδημίας.

Οπότε, θα πρέπει να επαναπροσεγγίσετε τον τρόπο που συσκευάζετε τα προϊόντα σας, με τα άγχη και τους φόβους των καταναλωτών υπόψιν. Και να προσθέτετε και ένα σημείωμα, στο οποίο θα εξηγείτε γιατί το προϊόν και η συσκευασία τους είναι ασφαλής.

  1. Η συσκευασία θα πρέπει να κατασκευάζεται με γνώμονα τη βιωσιμότητα.

Πέρα από τις καταστροφικές συνέπειες στους ανθρώπους, η πανδημία έχει έναν τεράστιο αντίκτυπο και στον πλανήτη μας.

Καθώς οι άνθρωποι επιστρέφον στην νέα καθημερινότητα τους μετά από το αρχικό σοκ της πανδημίας, η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος έρχεται και πάλι στην συζήτηση. Και η συσκευασία πρέπει να προσαρμοστεί γρήγορα για να ισοσταθμίσει τη ζημιά που προκαλείται.

Οι online παραγγελίες θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα για αρκετό χρόνο. Αυτό καθιστά την αναγκαιότητα για τις εταιρείες συσκευασίας να περάσουν σε βιώσιμες λύσεις, σημαντικότερη από ποτέ.

Υπάρχουν δύο μεγάλοι τομείς σε αυτόν το δρόμο.

Υλικά συσκευασίας: Η πρώτη επιλογή είναι η χρήση βιοδιασπώμενων υλικών συσκευασίας.

Τα βιοδιασπώμενα και βιώσιμα υλικά συσκευασίας όπως τα βιοπλαστικά, αφρός από καλαμπόκι, και συσκευασίες από μανιτάρια, είναι πλέον διαθέσιμα. Και φυσικά, το χαρτόνι είναι επίσης βιοδιασπώμενο.

Αυτά τα υλικά δεν είναι απλά ωφέλιμα για τον πλανήτη. Είναι επίσης περισσότερο πορώδη ( και έτσι, πιθανότερο να σκοτώσουν γρηγορότερα ιούς) από τα πλαστικά. Έτσι, αυτά τα υλικά προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα σε πολλά μέτωπα.

Απλά αναζητώντας “sustainable packaging” θα σας επιστρέψει μια πλειάδα βιώσιμων λύσεων συσκευασίας για να ανακαλύψετε. Με τόσα διαθέσιμα, είναι σίγουρο ότι μία από τις λύσεις αυτές θα ταιριάζει και στην επιχείρησή σας.

Επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά συσκευασίας: Η δεύτερη επιλογή για βιώσιμες συσκευασίες είναι να υιοθετήσετε επαναχρησιμοποιήσιμες λύσεις.

Οι επαναχρησιμοποιήσιμες λύσεις αφήνουν λιγότερα απορρίμματα. Και μια συστηματική αλλαγή στην αποδοτικότητα αυτών των λύσεων θα τις καταστήσει πρακτικότερες από ποτέ.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά συσκευασίας από το Reusable Packaging Association.

Η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά πολλές πτυχές της ζωής.

Αλλά τα υλικά συσκευασίας είναι σε κομβικό σημείο ώστε να προκαλέσουν μια θετική αλλαγή αν τα αναπτύξετε ώστε να προσαρμοστούν στη νέα κανονικότητα.

Πηγή

Επικοινωνήστε μαζί μας

Συμπληρώστε
τη φόρμα ώστε να
έρθουμε σε επαφή
μαζί σας