Όπως μπορεί να σας πει ο καθένας που διαθέτει κάποιον λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εμπειρίες ανοίγματος ενός πακέτου δεν είναι ίδιες. Φωτογραφίες και βίντεο των καλών, των κακών και των άσχημων δημοσιεύονται στο internet για να τις δει όλος ο κόσμος. Ωστόσο, αυτές οι εικόνες αντιπροσωπεύουν μόνο μια μερίδα των ανθρώπων που αλληλεπιδρούν καθημερινά με εταιρείες από όλο τον κόσμο μέσω κιβωτίων και άλλων υλικών συσκευασίας.
Όταν άρχισαν να αποστέλλονται μικρά δέματα, τότε που ανακαλύφθηκε το Bubble Wrap της Sealed Air, τα υλικά συσκευασίας ήταν πραγματικά χρήσιμα και οι προσδοκίες κατά το άνοιγμα του πακέτου ήταν στοιχειώδεις. Οι καταναλωτές άνοιγαν τη συσκευασία με την ελπίδα ότι το αντικείμενο στο εσωτερικό της δεν θα είχε καταστραφεί. Εάν τα πράγματα έφταναν σώα και αβλαβή, είχε επιτευχθεί μια καλή εμπειρία από το άνοιγμα του κουτιού (φυσικά κανείς τότε δεν αποκαλούσε αυτή τη διαδικασία «άνοιγμα του κουτιού»).
Πενήντα χρόνια μετά, μια χιονοστιβάδα από κουτιά, σακούλες και δεματικά φτάνει στα σπίτια των καταναλωτών. Με την αύξηση των αποστολών έχουν αυξηθεί και οι προσδοκίες από τη συσκευασία. Σήμερα, κανείς πλέον δεν αισθάνεται τυχερός όταν παραλαμβάνει τα προϊόντα του άθικτα. Αυτό υποτίθεται ότι πρέπει να συμβαίνει. Σήμερα, η έκπληξη είναι όταν έρχεται κάτι σπασμένο. Η ζημιά μπορεί να στρέψει μέσα σε ένα δευτερόλεπτο τον πελάτη εναντίον της εταιρείας ή του λιανοπωλητή. Μια έρευνα που διεξήχθη για την Sealed Air αποκάλυψε ότι το 8% των αγοραστών έδωσε τέλος στη σχέση του με τον λιανοπωλητή, όταν έλαβε ένα πακέτο από την εταιρεία σε κακή κατάσταση.
Καθώς η πίεση που ασκείται για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των online αγοραστών και να εκλείψουν οι ανταγωνιστές αυξάνεται, οι έμποροι λιανικής πώλησης δεν έχουν το οικονομικό περιθώριο για να απογοητεύσουν ή να αποθαρρύνουν τους πελάτες τους με πακέτα χαμηλής ποιότητας. Παρακάτω θα βρείτε μερικές βασικές πρακτικές που θα βελτιώσουν την εμπειρία του ανοίγματος του πακέτου.
1. Ο απλούστερος τρόπος για να ευχαριστήσετε τον ηλεκτρονικό καταναλωτή είναι να έχετε το σωστό μέγεθος συσκευασίας.
Αυτό δεν πρέπει να το παραβλέπετε. Οι άνθρωποι εκνευρίζονται όταν το εξωτερικό και το εσωτερικό κουτί είναι δυσανάλογα. Η σύζυγός μου έλαβε πρόσφατα μια μικροσκοπική συσκευασία σκιάς ματιών μέσα σε ένα κουτί αρκετά μεγάλο για να χωρέσει δύο μαντεμένια τηγάνια. Και δεν επρόκειτο για απλή συγκυρία. Πρόκειται για κοινή πρακτική που απαντάται εξίσου συχνά σε μεγάλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, αλλά και σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα που θα είχαν πολλούς λόγους για να την εφαρμόσουν. Οφείλεται κυρίως στον περιορισμένο χώρο αποθήκευσης κιβωτίων σε διάφορα μεγέθη και στην έλλειψη κατάρτισης από την πλευρά των ατόμων που κάνουν τη συσκευασία. Ωστόσο, όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία για το άτομο που ανοίγει το κουτί.
Η καλύτερη λύση για τη σκιά ματιών θα ήταν η κατάργηση του κουτιού. Δεν υπάρχει λόγος να στείλετε κουτί, όταν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φάκελο με φυσαλίδες. Για βαρύτερα ή πιο εύθραυστα αντικείμενα, υπάρχουν αυτόματες μηχανές που μετρούν τα προϊόντα και κόβουν ή διπλώνουν το χαρτοκιβώτιο κατάλληλα, ώστε να μειώνονται τα απορρίμματα και τα έξοδα αποστολής. Για αντικείμενα όπως τα ενδύματα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν φάκελοι πολυαιθυλενίου που κόβονται για να ταιριάζουν ακριβώς στο μέγεθος του προϊόντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή το πακέτο είναι εύκαμπτο, μπορεί να σταλεί στο γραμματοκιβώτιο και όχι στην πόρτα.
2. Αποφύγετε την αλόγιστη χρήση υλικών συσκευασίας.
Πρόκειται για ακόμα ένα παράπονο των ηλεκτρονικών καταναλωτών. Οι εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν πάρα πολύ υλικό μέσα στη συσκευασία, είτε πρόκειται για χαρτί, πλαστικό ή αφρώδες υλικό. Ο μεγαλύτερος ένοχος και το υλικό που φοβούνται περισσότερο οι παραλήπτες είναι το πανταχού παρόν γαριδάκι συσκευασίας. Αυτά τα σφουγγαράκια από αφρώδες πολυστυρένιο προκαλούν μεγάλη ακαταστασία και ανακυκλώνονται δύσκολα. Τα διογκώσιμα μαξιλάρια αέρα κάνουν εξίσου καλή ή και καλύτερη δουλειά από το γαριδάκι και δεν έχουν κανένα από τα παραπάνω προβλήματα. Πολλά διογκώσιμα μαξιλάρια αέρα μπορούν να κατασκευαστούν κατά παραγγελία για να προσαρμόζονται στο κουτί και το περιεχόμενό του και μπορούν να ανακυκλωθούν στα εξειδικευμένα καταστήματα που συλλέγουν πλαστικές σακούλες.
3. Εάν είναι δυνατόν, μην χρησιμοποιείτε καθόλου εξωτερικά κουτιά.
Υπάρχουν ορισμένα αντικείμενα που μπορούν να σταλούν χωρίς κουτί. Τα παπούτσια, για παράδειγμα, είναι ήδη συσκευασμένα σε κουτί. Με τη βοήθεια ενός ανθεκτικού, αδιαφανούς πλαστικού περιτυλίγματος που μπορεί να συρρικνωθεί για να χωρέσει την κύρια συσκευασία, το κουτί παπουτσιών δεν απαιτεί δεύτερη προστατευτική συσκευασία κατά τη μεταφορά. Αυτή η εναλλακτική λύση μπορεί να προσφέρει επιπλέον ασφάλεια και εχεμύθεια. Οι τιμές των χαρτοκιβωτίων βρίσκονται στα ύψη και, σύμφωνα με την Boston Globe, πολλοί έμποροι λιανικής αρχίζουν να ξανασκέφτονται τη χρήση του κουτιού και να διερευνούν εναλλακτικές λύσεις συσκευασίας που βοηθούν να διατηρείται υπό έλεγχο το κόστος μεταφοράς.
4. Ανακαλύψτε τον ανάλαφρο και χαλαρό εαυτό σας.
Τα διογκώσιμα μαξιλάρια αέρα αποτελούν έναν από τους καλύτερους τρόπους για γρήγορη και οικονομική προστασία κατά τη μεταφορά. Μέχρι τώρα, αυτό το υλικό συσκευασίας κατασκευαζόταν από διαφανή πλαστική μεμβράνη σε οβάλ ή τετράγωνο σχήμα. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον. Τα διογκώσιμα μαξιλάρια αέρα είναι πλέον διαθέσιμα σε διάφορα σχήματα (χαμογελαστά πρόσωπα, καρδιές, κόκκαλα για σκύλους), μηνύματα («happy birthday», «congratulations», «thank you»), χρώματα και λογότυπα. Η δημιουργική συσκευασία δεν είναι ένας απλός τρόπος για να ευχαριστήσετε τον ηλεκτρονικό αγοραστή. Είναι επίσης ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε το κύρος της εταιρείας. Η πρώτη εντύπωση μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
5. Μεταμορφώστε την εμπειρία του ανοίγματος του κουτιού και κάντε τον πελάτη να νιώσει σαν να βρισκόταν στο κατάστημα.
Επειδή κάποιος κάνει ηλεκτρονικές αγορές, δεν σημαίνει ότι είναι έτοιμος να εγκαταλείψει το φυσικό κατάστημα. Ορισμένοι τύποι αιωρούμενης συσκευασίας μπορούν να βελτιώσουν την εμφάνιση ενός προϊόντος, συνδυάζοντας την προστασία με την εμφάνιση και δημιουργώντας ταυτόχρονα την ψευδαίσθηση στον καταναλωτή ότι βρίσκεται εντός καταστήματος. Νευρολογικές έρευνες που διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Charlotte για λογαριασμό της Sealed Air έδειξαν ότι αυτός ο ιδιαίτερος τύπος συσκευασίας αυξάνει μέχρι και 25-50% την εγκεφαλική δραστηριότητα στη βρεγματική χώρα, το τμήμα του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τις αισθητηριακά ερεθίσματα και θεωρείται ότι αποθηκεύει τους θετικούς συσχετισμούς που δημιουργούν οι εταιρείες.
Κάντε το απλό…
Από το εξωτερικό έως το εσωτερικό του κουτιού, οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν τώρα τη δυνατότητα να προσφέρουν προσωπικά ερεθίσματα που βελτιώνουν τη διάθεση του καταναλωτή με τον ίδιο τρόπο που τη βελτιώνει η αγορά προϊόντων από το κατάστημα.
Η δημιουργία μιας αβίαστης και ευχάριστης εμπειρίας πρέπει να αποτελεί το σημείο από το οποίο θα ξεκινήσουν οι έμποροι λιανικής πώλησης και οι εταιρείες. Πρώτα απ’ όλα, μια θετική εμπειρία πρέπει να περιλαμβάνει πακέτα που είναι εύκολο να ανοιχτούν, να επαναχρησιμοποιηθούν για επιστροφές και να πεταχτούν. Εφόσον η εταιρεία διαθέτει αυτά τα βασικά, η προσθήκη εικόνων, ένθετων, μυρωδιών και άλλων αισθητηριακών ερεθισμάτων θα αποτελέσει το επόμενο βήμα για να παρουσιάσει τα πακέτα της και να διατηρήσει την αφοσίωση των πελατών της.
Πηγή (related link): sealedair| H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.