Με ποιό τρόπο η συσκευασία τροφίμου μπορεί να βελτιώσει ή να καταστρέψει την εμπειρία του καταναλωτή;
Το 2018 αναμένεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων θα αυξηθεί από 21% σε 34% σε ολόκληρη την ήπειρο.
Για να επωφεληθούν από την αύξηση της αγοράς και να προωθήσουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις τροφίμων και ποτών, οι παραδοσιακοί και ηλεκτρονικοί έμποροι λιανικής αυξάνουν τις ψηφιακές τους υποδομές. Ωστόσο, παράλληλα πρέπει να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της εμπειρίας του καταναλωτή. Είναι σημαντικό να εξεταστεί ο ρόλος της συσκευασίας τροφίμων, όχι μόνο ως ενός λειτουργικού περιτυλίγματος που προσφέρει προστασία, αλλά και ως πρώτης και εν δυνάμει τελευταίας εντύπωσης που προσφέρει η εταιρεία στον καταναλωτή.
Οι προδοκίες από την παραγγελία
Η ευκολία αποτελεί βασικό παράγοντα της ηλεκτρονικής πώλησης τροφίμων και οι καταναλωτές είναι όλο και πιο πρόθυμοι να πληρώσουν το σχετικό αντίτιμο. Ωστόσο, μαζί με το υψηλότερο κόστος έρχονται και οι υψηλότερες προσδοκίες. Εκτός από την ανησυχία σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων, οι καταναλωτές που εξετάζουν το ενδεχόμενο ηλεκτρονικής αγοράς τροφίμων, συνυπολογίζουν και τους κινδύνους πρόκλησης ζημιών στο προϊόν, την πιθανή ταλαιπωρία των επιστροφών (προϊόντων ή χρημάτων) και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει η συσκευασία τροφίμων και η μεταφορά προϊόντων.
Η στιγμή της αλήθειας
Πράγματι, οι εταιρείες διανομής, οι σύμβουλοι των εταιρειών και οι ειδικοί στη συμπεριφορά καταναλωτή συμφωνούν ότι ο βασικός μοχλός των πωλήσεων, η πραγματική «στιγμή της αλήθειας» στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων είναι η στιγμή που ο καταναλωτής λαμβάνει και ανοίγει το κουτί. Αυτή είναι η πρώτη ευκαιρία να αξιολογήσουν την παραγγελία τους και να ορίσουν το επίπεδο ικανοποίησης τους από το προϊόν για το οποίο ξόδεψαν τα χρήματά τους. Σε αυτό το σημείο, μια αρνητική εμπειρία θα γίνει γρήγορα γνωστή και θα ενισχυθεί, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για επιβεβαίωση. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι πελάτες θα απολαύσουν μια θετική και αξέχαστη εμπειρία.
Επανασχεδιασμός της συσκευασίας τροφίμων στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η συσκευασία τροφίμων είναι εξίσου σημαντική με το προϊόν και απαιτεί τον σχεδιασμό εξειδικευμένης στρατηγικής. Οι συνηθισμένες συσκευασίες που βλέπουμε στα ράφια του λιανικού εμπορίου συχνά δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες προστασίας και μεταφοράς της ηλεκτρονικής αγοράς τροφίμων. Για τον λόγο αυτό, οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου φρέσκων τροφίμων που επιθυμούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών πρέπει να επανεξετάσουν και να επανασχεδιάσουν τόσο την πρωτογενή όσο και τη δευτερογενή συσκευασία τροφίμων.
Πρωτογενής και Δευτερογενή συσκευασία
Η κατάλληλη πρωτογενής συσκευασία είναι ζωτικής σημασίας για τον περιορισμό της ζημίας που υφίσταται το προϊόν κατά τη μεταφορά. Συμβάλλει σημαντικά στη διάρκειας ζωής του προϊόντος, στην ενίσχυση του ονόματος της εταιρείας και στη δημιουργία μιας ιδιαίτερα θετικής πρώτης εντύπωσης (wow effect). Η αποτελεσματική δευτερογενής συσκευασία τροφίμων θα πρέπει να μειώνει τα απορρίμματα (αυτό επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποίηση και επαναχρησιμοποίηση της συσκευασίας), ενώ παράλληλα θα πρέπει να διατηρεί το προϊόν φρέσκο και στη σωστή θερμοκρασία. Και οι δύο τύποι συσκευασίας πρέπει να ανοίγουν εύκολα και παράλληλα να προστατεύουν το προϊόν από μολυσματικούς παράγοντες. Τοποθετώντας σε πρώτη θέση την εμπειρία των καταναλωτών, μπορούμε να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής μας και να συμβάλλουμε σημαντικά στην ανάπτυξη της αγοράς.
Το μέλλον της συσκευασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων
Όσο αυξάνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο θα αυξάνονται και οι προσδοκίες των καταναλωτών. Οι πελάτες θα περιμένουν να λάβουν τα προϊόντα τους σε λιγότερο χρόνο και θα απαιτούν να γνωρίζουν πού βρίσκεται ανά πάσα στιγμή η παραγγελία τους. Το ενδιαφέρον για την παρακολούθηση των προϊόντων θα επεκταθεί σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και οι καταναλωτές θα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει τα τρόφιμά τους. Η τεχνολογία συσκευασίας έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει αυτές τις απαιτήσεις και να παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την τοποθεσία ή ακόμα και την κατάσταση του προϊόντος.
Η διασφάλιση της θετικής εμπειρίας των καταναλωτών.
Η συνειδητοποίηση των τεράστιων εμπορικών ευκαιριών στην ηλεκτρονική βιομηχανία τροφίμων απαιτεί ειδικές συσκευασίες τροφίμων, οι οποίες θα εγγυώνται την ασφάλεια και την προστασία των προϊόντων, θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αειφόρου ανάπτυξης και θα ενισχύουν το όνομα της εταιρείας στην αγορά. Αυτοί οι παράγοντες θα ενισχύσουν τη «στιγμή της αλήθειας», θα ενθαρρύνουν τη συνέχιση των αγορών και θα εξασφαλίσουν τη θετική γνώμη των καταναλωτών.
Ακολουθήστε την Θεοδώρου Αφοι, στο LinkedIn, το Facebook και το Twitter και ενημερωθείτε για τις νεότερες τάσεις στη συσκευασία τροφίμων και ποτών. Πηγή (related link): sealedair| H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.