Η συσκευασία αποτελεί μέρος της προώθησης για το εμπορικό σήμα. Όλο και περισσότερες εταιρείες το αναγνωρίζουν αυτό και εκτός από τη διαφήμιση στα κλασικά μέσα ενημέρωσης δίνουν έμφαση και στη συσκευασία. Η συσκευασία μεταφέρει στον καταναλωτή την εικόνα του εμπορικού σήματος στο σημείο πώλησης. Έτσι ο καταναλωτής αποφασίζει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αν θα αγοράσει το προϊόν ή όχι.
Αυτή είναι η πρώτη στιγμή προώθησης του εμπορικού σήματος. Ο σχεδιασμός της συσκευασίας εμπεριέχει την ταυτότητα του εμπορικού σήματος, έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί να το βιώσει με όλες του τις αισθήσεις.
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς δεν μπορούμε να αγγίξουμε ή να μυρίσουμε το προϊόν. Η απόφασή μας βασίζεται αποκλειστικά στην τιμή, την περιγραφή, τις φωτογραφίες και τις κριτικές.
Ως αποτέλεσμα, η πρώτη μας επαφή με το εμπορικό σήμα αναβάλλεται. Στην πραγματικότητα, δεν έχουμε εικόνα του εμπορικού σήματος μέχρι να λάβουμε το πακέτο. Σε αυτό το σημείο, πριν ακόμα το χρησιμοποιήσουμε, αποφασίζουμε αν θα δείξουμε εμπιστοσύνη στο προϊόν. Θα πρέπει η εταιρεία να αξιοποιήσει για να εξασφαλίσει ότι η συσκευασία της εκπροσωπεί πραγματικά το εμπορικό σήμα της.
Απευθυνθείτε στο συναίσθημα
Πολύ συχνά, ωστόσο, το πολυαναμενόμενο προϊόν έρχεται σε ένα βαρετό καφέ κουτί με διευθύνσεις, barcodes και κολλητικές ταινίες. Συνήθως συνοδεύεται από διάφορα φυλλάδια, απρόσωπα δελτία παράδοσης, ενώ στη χειρότερη περίπτωση η συσκευασία μπορεί να είναι κατεστραμμένη. Αυτό δεν είναι ένα καθόλου θετικό, ειδικά όταν πρόκειται για την πρώτη επαφή με ένα προϊόν που αγοράσαμε από το internet.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ένα σωρό βίντεο unboxing στο internet για να μας θυμίζουν πόσο ευχάριστη μπορεί να είναι αυτή η διαδικασία.
Όποιος θυμάται την παιδική του ηλικία, γνωρίζει ότι ένα συσκευασμένο δώρο προκαλεί πολλά θετικά συναισθήματα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από το να ξετυλίγουμε ένα πακέτο και η σωστή συσκευασία θα πρέπει να προϊδεάζει θετικά τον πελάτη.
Στο βιβλίο της «Συσκευασία σημαίνει αποπλάνηση», η αυστριακή ερευνήτρια αγοράς Helene Karmasin μιλά ακόμη και για τον «αισθησιασμό» που κρύβει το unboxing. Για να φτάσουμε στο προϊόν, ξεκινάμε ένα ταξίδι ανακάλυψης ξετυλίγοντας ένα-ένα τα στρώματα συσκευασίας. Κατά κάποιο τρόπο η πράξη αυτή συγκρίνεται με την ερωτική ευχαρίστηση του γδυσίματος.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η Karmasin, μόνο λίγα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αντιληφθεί την πραγματική αξία της συσκευασίας.
Μεγαλύτερη εκτίμηση προς τον πελάτη
Αν μια εταιρεία κατορθώσει να προσθέσει τον σωστό συναισθηματικό τόνο στο unboxing, θα βελτιώσει όχι μόνο την εικόνα της εταιρείας, αλλά και την αφοσίωση του πελάτη. Με αυτό το τρόπο αυξάνει την πιθανότητα να συνεχιστεί η εμπορική δραστηριότητα μαζί του. Αν η συσκευασία είναι ελκυστική, ο πελάτης θεωρεί οτι η εταιρεία πώλησης τον εκτιμά περισσότερο.
Η ελκυστική συσκευασία περιορίζει τον αριθμό επιστροφών, ενώ παράλληλη μια θετική εμπειρία unboxing βελτιώνει τις αξιολογήσεις των πελατών στο διαδίκτυο.
Στην Αφοι Θεοδώρου μπορούμε να σας κατευθύνουμε να επιλέξετε λύσεις συσκευασίας που συνδυάζουν μέγιστη ασφάλεια στα προϊόντα σας και μια ευχάριστη εμπειρία συσκευασίας για τους πελάτες σας.
Πηγή (related link): Interpack H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.
Πηγή φωτογραφίας: συσκευαστικής πρόταση, Korrvu Sealed Air
Θεοδώρου Αφοι, SEALED AIR Distributor & SIAT Certified partner