Εκτιμάται ότι κατά τα επόμενα 20 χρόνια τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω θα αυξηθούν 4,5 φορές ταχύτερα σε σχέση με τον πληθυσμό των μη ηλικιωμένων. Ο πληθυσμός της λεγόμενης ώριμης γενιάς ή «ασημένιας γενιάς», που περιλαμβάνει την ώριμη/σιωπηλή γενιά (δηλαδή όσους γεννήθηκαν κατά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο) και τη γενιά baby boomer (την πρώτη μεταπολεμική γενιά), αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ηλικιακή ομάδα στον πλανήτη. Η γενιά αυτή επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τον κλάδο της συσκευασίας τροφίμων.
Σήμερα, οι ηλικιωμένοι ζουν περισσότερο, εργάζονται περισσότερο και απολαμβάνουν έναν πιο ενεργό και οικονομικά άνετο τρόπο ζωής. Γενικά, έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και το εισόδημά τους είναι διπλάσιο σε σχέση με το εισόδημα των ηλικιών κάτω των 25 ετών. Η εξυπηρέτηση των καταναλωτικών αναγκών αυτής της γενιάς αποτελεί τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που θέλουν να πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τους.
Οι καταναλωτές που ανήκουν στην ώριμη γενιά απαιτούν δημιουργικές λύσεις αναφορικά με τη συσκευασία τροφίμων και θέλουν οι λύσεις αυτές να ανταποκρίνονται πλήρως στις μοναδικές ανάγκες τους.
1. Ηλεκτρονικό εμπόριο, αγορά τροφίμων και παράδοση στο σπίτι
Η παράδοση των τροφίμων στο σπίτι γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής σε αυτή τη γενιά καταναλωτών, καθώς όλο και περισσότερα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αποκτούν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο περισσότεροι από 1 στους 10 καταναλωτές ηλικίας 65-74 ετών αγοράζουν τα τρόφιμά τους ηλεκτρονικά. Καθώς οι ηλικιωμένοι γίνονται λιγότερο ικανοί σωματικά, η παράδοση των τροφίμων στο σπίτι αποτελεί τεράστια ευκολία για αυτούς.
2. Απλότητα στη συσκευασία και τις ετικέτες
Περισσότερο από το 52% των καταναλωτών ηλικίας 60 ετών και άνω δήλωσε σε σχετική έρευνα ότι δυσκολεύεται να διαβάσει τις ετικέτες των προϊόντων. Η ευκολία και η πρακτικότητα, είτε πρόκειται για συσκευασίες που ανοίγουν εύκολα είτε για ευανάγνωστες ετικέτες, επιτρέπουν στους ηλικιωμένους να διατηρούν την ανεξαρτησία τους.
Η ζήτηση για καταστήματα που λαμβάνουν υπόψη τους τις ανάγκες των καταναλωτών και προσφέρουν συσκευασία προσανατολισμένη στην ευκολία και την πρακτικότητα αυξάνεται εντυπωσιακά. Οι συσκευασίες που ανοίγουν εύκολα, περιέχουν την κατάλληλη ποσότητα προϊόντος ή ξανακλείνουν για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, θα αποτελούν τον κανόνα παρά την εξαίρεση.
3. Θρεπτικά προϊόντα σε μικρότερες μερίδες
Οι καταναλωτές που ανήκουν στην ώριμη γενιά τρώνε λιγότερο από τον μέσο όρο και τα νοικοκυριά τους είναι μικρά. Είναι πολύ σημαντικό για αυτούς, λοιπόν, να βρίσκουν τρόφιμα συσκευασμένα σε μεμονωμένες μερίδες ή τρόφιμα σε συσκευασίες που κλείνουν εύκολα και μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο. Καθώς ο πληθυσμός γερνάει, οι ηλικιωμένοι αναζητούν τρόφιμα που ανταποκρίνονται στις διατροφικές τους ανάγκες και συσκευασίες στις οποίες αναγράφονται λεπτομερώς οι διατροφικές πληροφορίες των προϊόντων.
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι η γενιά των 65 ετών αναδιαμορφώνει το τοπίο της λιανικής πώλησης τροφίμων. Οι επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν στις καταναλωτικές ανάγκες της “ασημένιας”, ώριμης γενιάς, θα είναι οι νικητές στον πόλεμο για τη διεκδίκηση μεγαλύτερης μερίδας της αγοράς.
Ακολουθήστε την Θεοδώρου Αφοι, στο LinkedIn, το Facebook και το Twitter και ενημερωθείτε για τις νεότερες τάσεις στη συσκευασία τροφίμων και ποτών.
Πηγή (related link): sealedair| H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.