Υπάρχει κάποιος τυποποιημένος έλεγχος της συσκευασίας για την αποστολή του ηλεκτρονικού εμπορίου;
Σε τι ποσοστό ενσωματώνουν οι εταιρείες την αναπτυσσόμενη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου στην φυσική επιχειρηματική τους δραστηριότητα; Επιτέλους, υπάρχουν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.
Το Packaging Digest ζήτησε από τους συμμετέχοντες στο webinar «Ecommerce Packaging: A Step-by-Step Guide to Getting it Right from the Start» να απαντήσουν σε αυτά τα δύο ερωτήματα, προκειμένου να διαπιστωθεί πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή η βιομηχανία.
Όσον αφορά την ενσωμάτωση των δύο δραστηριοτήτων, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (65,2%) δήλωσε ότι ενσωματώνει μερικώς ή πλήρως το ηλεκτρονικό εμπόριο στην κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. Σας προκαλεί έκπληξη ότι το ποσοστό είναι τόσο υψηλό;
Λιγότεροι από τους μισούς (46,1%) απάντησαν ότι ενσωματώνουν ορισμένες λειτουργίες του ηλεκτρονικού εμπορίου και των παραδοσιακών δραστηριοτήτων διανομής λιανικής. Σχεδόν το ένα πέμπτο (19,1%) απάντησε ότι η δραστηριότητα αυτή είναι πλήρως ενσωματωμένη. Λιγότερο από το 15% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου είναι απόλυτα διακριτή δραστηριότητα, ενώ το ένα πέμπτο δεν ήταν σε θέση να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα. Συνολικά 115 άτομα απάντησαν σε αυτήν την ερώτηση.
Όσον αφορά τον έλεγχο της συσκευασίας μεταφοράς, δεν προέκυψε σαφής νικητής, καθώς υπήρχε μικρή διαφορά (λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα). Το 30,5% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν ελέγχει τη συσκευασία – κάτι που εγείρει ερωτήματα σχετικά με το ποσοστό ζημίας τους. Σχεδόν το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τον έλεγχο ISTA 3a της Intl. Safe Transit Assn., ενώ σχεδόν το 23% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το ISTA 6 standard, το πρωτόκολλο που χρησιμοποιεί η Amazon. Λίγο περισσότερο από το 17% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί κάποια άλλη μέθοδο ελέγχου, ίσως ιδιόκτητη. Αυτή η ερώτηση αφορούσε 128 άτομα.
4 βήματα για να είναι αποτελεσματική η συσκευασία του ηλεκτρονικού εμπορίου
Η παρουσιάστρια του Webinar, Laura Flanigan, διευθύντρια του τμήματος Διαχείρισης Πελατών της More from Less USA, παρουσίασε πολλά στοιχεία και έδωσε σχετικές συμβουλές. Συνοψίζει:
«Είναι σαφές ότι η αλλαγή έρχεται – το λιανεμπόριο, όπως το ξέραμε μέχρι τώρα, δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει τη συσκευασία, επειδή η διανομή ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί διαφορετικές προσεγγίσεις στη συσκευασία όσον αφορά τον αριθμό των σημείων επαφής, την αφοσίωση στην εταιρεία και τη λειτουργικότητα της συσκευασίας.
Πλέον έχει έρθει η ώρα να αρχίσουμε να χτίζουμε τη στρατηγική για το μέλλον. Αν σχεδιάσουμε την πορεία μας και κάνουμε ένα-ένα τα βήματά μας, μπορούμε να φτάσουμε στον στόχο μας, αποτελεσματικά και στρατηγικά».
Τα βήματα που προτείνει είναι τα εξής:
1. Δώστε βάση στον τρόπο με τον οποίο κινείται το προϊόν στην αλυσίδα διανομής, στην αποθήκη και στις επιστροφές.
2. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πώς να μετρήσετε την απόδοσή σας και ότι καταλαβαίνετε προς τα πού αναπτύσσεται η επιχείρησή σας όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
3. Στη συνέχεια, αναπτύξτε ένα σχέδιο για τον κάθε στόχο που θα προσπαθήσετε να επιτύχετε φέτος και στο μέλλον, θέτοντας σαφή χρονικά πλαίσια.
4. Τέλος, προγραμματίστε με ακρίβεια – και εκτελέστε, εκτελέστε, εκτελέστε. Στόχος είναι να ελαχιστοποιήσετε τις ad hoc ή αντιδραστικές αλλαγές στον σχεδιασμό – η διορατικότητα θα σας εξοικονομήσει χρήματα, ακόμη και αν αποφασίσετε να περιμένετε λίγο καιρό μέχρι να αντιμετωπίσετε ορισμένα θέματα.
Η Flanigan καταλήγει στο συμπέρασμα: «Δεν υπάρχει χρυσός κανόνας για το πώς και πότε να μεταφέρετε ένα πακέτο ηλεκτρονικού εμπορίου ή ένα πακέτο που μπορεί να διανεμηθεί μέσω άλλων καναλιών. Μπορεί να αποφασίσετε ότι υπάρχουν ορισμένα προβλήματα αναφορικά με τη συσκευασία που δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να αντιμετωπίσετε. Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι να περιγράψετε και να κατανοήσετε αυτά τα ζητήματα, ώστε να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν την επιχείρησή σας».
Πηγή (related link): packagingdigest.com| H απόδοση στα Ελληνικά έγινε από την Θεοδώρου Αφοι.