Κοινοποίηση

Οι μεγάλες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν αναγνωρίσει αυτήν την τάση: Τα κουτιά που χρησιμοποιεί η Zalando και η Amazon είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένα υλικά, οι πελάτες στη Φιλανδία διπλώνουν τους άδειους φακέλους και τους επιστρέφουν ώστε να χρησιμοποιηθούν ξανά, και οι ερευνητές σε όλον τον κόσμο αναζητούν νέα υλικά από περισσότερο βιώσιμες πηγές, όπως μανιτάρια και φυτικές ίνες από τομάτες.

Οι καταναλωτές ζητάνε βιώσιμες λύσεις συσκευασίας Η κίνα κατέχει την πρώτη θέση παγκόσμια σε κατά κεφαλή παραδόσεις πακέτων, χωρίς αντιπάλους. Μόνο στο Πεκίνο και τη Σανγκάη το νούμερο ανέρχεται σε 70 ετησίως. Η Γερμανία βρίσκεται αρκετά πίσω, αλλά στην δεύτερη θέση με 24 πακέτα, ακολουθούμενη από τη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες με 22 και 21 πακέτα αντίστοιχα. Σύμφωνα με μια μελέτη που εκπόνησε η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων PWC σε Γερμανούς καταναλωτές, τα 3/4 είναι υπέρ των επιστρεφόμενων υλικών συσκευασίας. Πάνω από τα 2/3 είναι διατεθειμένα να κάνουν μια κατάθεση περίπου 2.5€ κατά μέσο όρο για μια τέτοια υπηρεσία. 93% θα προτιμούσαν συσκευασία που ανακυκλώνεται εύκολα.

Σε δοκιμή διάρκειας 4 εβδομάδων, 10000 πελάτες της Zalando θα δοκιμάσουν επαναχρησιμοποιούμενους φακέλους. Φωτογραφία: Zalando

Η Zalando βάζει σε προτεραιότητα την βιωσιμότητα της συσκευασίας Σύμφωνα με μια έρευνα Logistics ανάμεσα σε 518 εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου από την ένωση εταιρειών e-commerce Händlerbund μόνο ένα 38% χρησιμοποιεί βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Η Zalando είναι μία από αυτές. Στη Γερμανία, η εταιρεία έχει σημαντικό ρόλο με την στρατηγική βιωσιμότητας συσκευασιών. Σε μια κίνηση που αποσκοπεί να γίνει η ευρωπαϊκή ηγέτιδα για την βιωσιμότητα των υλικών συσκευασίας, ή Zalando βάζει σε προτεραιότητα τις συσκευασίες της. Ο περιορισμός εκπομπών CO2 και απορριμμάτων είναι ένα βασικό μέρος σύμφωνα με την εταιρεία, όπως και η αντικατάσταση των πλαστικών συσκευασιών που χρησιμοποιούνται για καλλυντικά με επαναχρησιμοποιούμενες χάρτινες.

Η εταιρεία ήδη συσκευάζει τα ρούχα σε λεπτές συσκευασίες, κατασκευασμένες από κατά 60% ανακυκλωμένο πλαστικό. Έτσι, η Zalando υποστηρίζει ότι κατάφερε να έχει περιορίσει τη χρήση μη ανακυκλωμένου πλαστικού κατά 626 τόνους σε ένα χρόνο. Μέχρι το τέλος του 2020 κάθε συσκευασία που παράγει η Zalando θα είναι 100% βιώσιμη.  Η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει το ίδιο και για τις συσκευασίες που παράγουν οι συνεργάτες της.

Το Σεπτέμβριο, η Zalando ξεκίνησε μια περίοδο δοκιμών διάρκειας 4 εβδομάδων κατά την οποία αποστέλλει προϊόντα σε επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες. Κατά την περίοδο αυτή, 10000 πελάτες σε Φιλανδία, Νορβηγία, Σουηδία και Δανία θα λάβουν της παραγγελίες τους σε φακέλους που μπορούν να επιστρέψουν, ώστε να χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά. Αυτό περιορίζει τη δημιουργία απορριμμάτων και περιορίζει τις εκπομπές CO2.

Οι φάκελοι που χρησιμοποιεί η Otto κατασκευάζονται από 80% ανακυκλωμένο πλαστικό. Φωτογραφία: Otto

Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές αποστολής Στις ηνωμένες πολιτείες, μόνο το Ebay αποστέλλει 1.5 εκατομμύρια πακέτα ημερησίως. Το 2017 η Amazon έφτασε στα 3.3 δισεκατομμύρια πακέτα παγκοσμίως. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιεί 100% ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες του, και έτσι κατάφερε να εξοικονομήσει περισσότερους από 244000 τόνους υλικών συσκευασίας από το 2009 έως το 2017.

Η Otto επίσης δουλεύει πάνω στις λύσεις της βιώσιμης συσκευασίας. Η εταιρεία ταχυδρομικών παραγγελιών χρησιμοποιεί αποκλειστικά πιστοποιημένα FSC υλικά. Με αυτήν την επιλογή, βεβαιώνει ότι το ξύλο που χρησιμοποιείται για τα κουτιά της προέρχεται από δάση που διαχειρίζονται με τα πιο υψηλά στάνταρ. Η ετικέτα FSC υποδεικνύει προϊόντα που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η ετικέτα FSC Mix προϊόντα που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά αλλά και υλικά από ελεγχόμενες πηγές. Οι φάκελοι που χρησιμοποιεί η Otto κατασκευάζονται από 80% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Φυσικά ακατέργαστα υλικά για βιώσιμες λύσεις συσκευασίας Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Έρευνας Καταναλωτών για την Αντίληψη της Συσκευασίας, η οποία διενεργήθηκε τον Οκτώβριο του 2018, γύρω στο 75% από τους υπό διερεύνηση καταναλωτές απάντησαν ότι κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις έπαιρναν υπ’ όψη και τη βιωσιμότητα της συσκευασίας. Ο νόμος της συσκευασίας, ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή στη Γερμανία από 1/1/2019, έχει ως στόχο ένα μεγαλύτερο ποσοστό ανακύκλωσης. Ο στόχος των διεθνών ερευνών έχει στραφεί στα βιοδιασπώμενα υλικά συσκευασίας, από βιώσιμα ακατέργαστα υλικά. Μεταξύ άλλων, μέρη ινών από κύτταρα μανιταριών και απορρίμματα από τοματιές χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία βιοδιασπώμενης συσκευασίας. Προς το παρόν αυτού του είδους η συσκευασία χρησιμοποιείτε κυρίως για τη δημιουργία γλαστρών και συσκευασιών για μαχαιροπίρουνα. Θα ακολουθήσουν τα κουτιά συσκευασίας. Άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν «μαξιλαράκια» κατασκευασμένα από γρασίδι και παλιά κουτιά για τα υλικά συσκευασίας.

“Μαξιλαράκια” προστασίας από παλιά κουτιά συσκευασίας. Φωτογραφία: karopack

Πηγή: Interpack

Επικοινωνήστε μαζί μας

Συμπληρώστε
τη φόρμα ώστε να
έρθουμε σε επαφή
μαζί σας